mandag 17. september 2012

Eventyr

Det er fint å kunne bla og lese i bøker som er so eventyrlege som desse, både utanpå og inni, og seie at det er førebuing til eit av arbeidskrava i norsk. Ein gong i vår skal vi ha ei munnleg framføring av eit eventyr, og eg leitar nett no etter det eine eventyret som eg vil fortelje. Kanskje blir det H. C. Andersen sitt eventyr om nattergalen eller det om Snødronninga. Eller kanskje skal eg reise til fjerne hav og land med Sindbad sjøfararen, eller mogelegeins skal eg fortelje om Ali Baba og dei førti røvarane frå Tusen og en natt.

Translation: I'm reading fairytales because my teachers tell me to do so.

5 kommentarer:

Maren sa...

Så fint! Jeg fikk lyst til å lese eventyr.

Synne sa...

Åh, jeg elsker sånne skoleoppgaver. For en fryd! Jeg er like glad i eventyr nå som jeg var i barndommen, og er spent på hvilket du velger, for mulighetene er mange og ...eventyrlige!

lindater sa...

Eventyrene fra Tusen og en natt er noen av de fineste eventyrene jeg vet om! Selv om også eventyret om Nattegalen også er et av mine eventyrfavoritter! Så spennende og gøy oppgave :)

Gitte sa...

For en herlig oppgave! Kos deg med forberedelsene! ^^

motionocean sa...

DET virker jo ikke som noen dårlig oppgave, det!!